Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Emma Boetiek

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door Emma Boetiek worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en Emma Boetiek;

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

Dag: kalenderdag;

Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook e-mail - dat de consument of Emma Boetiek in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

Emma Boetiek: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Emma Boetiek en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Emma Boetiek gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van Emma Boetiek

Emma Boetiek

Vestigingsadres: Wethouder Den Oudenstraat 4, 5706ST Helmond

Telefoonnummer: 0492-554012

E-mailadres: emma.boetiek.nl@gmail.com

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Emma Boetiek en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Emma Boetiek en consument.

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Emma Boetiek voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Emma Boetiek zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch tot stand komt, kan afwijking van het tweede lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden elektronisch kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Emma Boetiek gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Emma Boetiek niet.

Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van aflevering;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen Emma Boetiek de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch tot stand komt, treft Emma Boetiek passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Emma Boetiek daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

Emma Boetiek kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Emma Boetiek op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Emma Boetiek zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

  • het bezoekadres van de vestiging van Emma Boetiek waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;

In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Emma Boetiek onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Emma Boetiek is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Emma Boetiek passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Emma Boetiek daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

Emma Boetiek kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Emma Boetiek op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Emma Boetiek zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

  • het bezoekadres van de vestiging van Emma Boetiek waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;

In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

a. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Emma Boetiek mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

b. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

  • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Emma Boetiek mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

  • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.

  • in geval van overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager zijn geleverd:

a. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de levering van een dienst of digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.

b. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag van het sluiten van de overeenkomst.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dit nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Emma Boetiek retourneren, conform de door Emma Boetiek verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Indien de consument van het herroepingsrecht gebruik maakt, dient hij dit te melden aan Emma Boetiek binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op een andere ondubbelzinnige wijze. Het modelformulier is beschikbaar op de website van Emma Boetiek en kan op verzoek worden toegestuurd.

De consument zendt het product terug aan Emma Boetiek, uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop hij zijn herroepingsrecht heeft ingeroepen. De consument hoeft geen retourkosten te betalen als Emma Boetiek deze kosten zelf op zich neemt.

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van de terugzending voor zijn rekening, tenzij Emma Boetiek heeft aangegeven deze kosten te zullen dragen.

Artikel 9 – Verplichtingen van Emma Boetiek bij herroeping

Indien Emma Boetiek de melding van herroeping door de consument langs elektronische weg heeft ontvangen, stuurt zij onverwijld een ontvangstbevestiging.

Emma Boetiek vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Emma Boetiek in rekening gebracht voor de heenzending, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen volgend op de dag waarop Emma Boetiek op de hoogte is gesteld van de beslissing van de consument om de overeenkomst te herroepen. Emma Boetiek gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

Emma Boetiek kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor de volgende producten en diensten:

a. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Emma Boetiek geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingsperiode kunnen voordoen;

b. Gezegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden indien de zegeling na de levering is verbroken;

c. Producten die na levering door hun aard onlosmakelijk vermengd zijn met andere producten;

d. Diensten waarvan de uitvoering met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

e. Digitale inhoud geleverd op een niet-materiële drager, mits de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en met erkenning dat hij daarmee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

Tijdens de geldigheidsduur van een aanbod worden de prijzen van de producten en/of diensten niet verhoogd, tenzij wettelijke maatregelen dit noodzakelijk maken. In afwijking van de vorige zin kan Emma Boetiek een product waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, met fluctuaties in de prijs te maken hebben.

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de overeenkomst zijn alleen toegestaan als deze het gevolg zijn van wettelijke maatregelen.

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de overeenkomst zijn alleen toegestaan als Emma Boetiek dit bedongen heeft en:

  • deze het gevolg zijn van wettelijke maatregelen; of
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst te ontbinden tegen de datum waarop de prijsverhoging ingaat.

De in de aanbieding van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 12 – Conformiteit en Garantie

Emma Boetiek staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of geschiktheid voor het normale gebruik en de op de datum van de overeenkomst bestaande wet- en regelgeving.

Indien een door Emma Boetiek verstrekte garantie betrekking heeft op producten of diensten, wordt dit uitdrukkelijk vermeld in het aanbod, de bevestiging van de overeenkomst of op een andere wijze die de consument kan raadplegen.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

Emma Boetiek zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de uitvoering van de overeenkomst en bij de beoordeling van aanvragen tot levering van producten.

De plaats van levering is het adres dat de consument aan Emma Boetiek kenbaar heeft gemaakt.

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze voorwaarden is vermeld, zal Emma Boetiek geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere levertijd is afgesproken. Indien de levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na plaatsing van de bestelling bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

Indien de overeenkomst wordt ontbonden op grond van lid 3 van dit artikel, zal Emma Boetiek het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

Het risico van beschadiging en/of verlies van producten berust bij Emma Boetiek tot het moment van levering aan de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Betaling

Voor zover niet anders overeengekomen, dient de consument de verschuldigde bedragen te voldoen binnen 14 dagen na de herroeping. Indien de consument een betaling niet tijdig voldoet, heeft Emma Boetiek het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de overeenkomst te ontbinden. Emma Boetiek zal de consument daarvan op de hoogte stellen.

Artikel 15 – Klachtenregeling

Emma Boetiek beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Emma Boetiek nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

Bij Emma Boetiek ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vereist, wordt door Emma Boetiek binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 16 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen Emma Boetiek en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Geschillen ontstaan uit overeenkomsten tussen Emma Boetiek en de consument worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Emma Boetiek, tenzij een andere bevoegde rechter krachtens de wet is aangewezen